KLAUZULA INFORMACYJNA
Szanowni
Państwo,
Od dnia 25
maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r.
(dalej: „RODO”). Zgodnie z obowiązującymi
przepisami, spoczywa na nas obowiązek udzielenia Państwu szczegółowych
informacji wobec przetwarzania Państwa danych osobowych na potrzeby związane z działalnością
Spółki oraz korzystaniem przez Państwa z jej usług, w tym m.in. w związku z:
(i)
inicjowaniem i
podejmowaniem z Państwem kontaktów, w tym również na etapie poprzedzającym
zawarcie umowy (złożenie zamówienia, wysłanie oferty, zapytania itd.);
(ii)
zawieraniem i wykonywaniem umów,
w tym m.in. umów najmu, umów sprzedaży pojazdów, części samochodowych,
pozostałych produktów i urządzeń znajdujących się w bieżącej ofercie Spółki, świadczeniem
usług serwisowych, napraw oraz innych usług znajdujących się w ofercie Spółki;
(iii)
realizacją usług
powiązanych (m.in. pomoc w uzyskaniu finansowania i ubezpieczenia, obsługa
klienta, wsparcie techniczne, serwisowe, gwarancyjne, obsługa serwisów internetowych,
prowadzenie konkursów oraz programów lojalnościowych).
Na tej
podstawie Spółka może uzyskać dostęp oraz przetwarzać Państwa dane osobowe,
przez które należy rozumieć wszelkie informacje, które umożliwiają
identyfikację osoby w sposób pośredni lub bezpośredni. Niniejsza informacja
kierowana jest do wszystkich osób nawiązujących kontakt ze Spółką (bezpośrednio
lub pośrednio), których dane są przez Spółkę przetwarzane, w tym przede wszystkim
dane nabywców, klientów, dostawców, kontrahentów, również potencjalnych, oraz ich
przedstawicieli, pracowników oraz współpracowników.
Jednocześnie
Spółka oświadcza, iż dołoży wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo i
ochronę Państwa danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami o
ochronie danych osobowych.
W związku
z powyższym informujemy, że:
1)
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka WW Wanicki
Sp. Z o.o. z siedzibą w Trzcianie, pod adresem Trzciana 162, 36-071 Trzciana,
KRS 0000214811 (dalej jako: „Spółka”).
2)
KONTAKT Z ADMINISTRATOREM
W sprawach związanych z
ochroną danych osobowych można się z nami skontaktować pod adresem e-mail: rodo@wanicki.pl
3)
CEL I PODSTAWA PRZETWARZANIA
Państwa dane osobowe będą
wykorzystywane w celu i na podstawie:
(i)
podjęcia na Państwa żądanie
działań przed zawarciem umowy oraz nawiązaniem współpracy, w tym kontaktowania
się z Państwem oraz przedstawienia oferty handlowej, a następnie zawarcia i
wykonania danej umowy (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
(ii)
wypełnienia obowiązków
prawnych ciążących na Spółce (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
m.in. w zakresie przepisów o rachunkowości oraz przepisów prawa podatkowego, w
tym między innymi:
a.
obowiązku wystawienia
faktury lub innego dokumentu,
b.
archiwizowania
dokumentacji, tj. umowy i dokumentów rozliczeniowych;
c.
rozpatrywania reklamacji;
(iii)
ustalenia, dochodzenia lub
obrony przed roszczeniami w oparciu o prawnie uzasadniony interes Spółki (podstawa
prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
(iv)
prawnie uzasadnionego
interesu Spółki , polegającego na przetwarzaniu Państwa danych w celu marketingu
bezpośredniego (w tym produktów i usług Spółki, innych spółek z Grupy Wanicki
lub podmiotów finansujących lub ubezpieczających mienie klientów Spółki),
realizacji bieżącej działalności Spółki, w tym procesów biznesowych i
administracyjnych, weryfikacji Państwa tożsamości, przeprowadzania analizy
rynku, statystyk oraz badań satysfakcji, co pozwala Spółce na usprawnienie oraz
optymalizację prowadzonej przez nią działalności (podstawa prawna - art. 6 ust.
1 lit. f RODO);
(v)
w innych celach na
podstawie Państwa dobrowolnej zgody (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. a
RODO).
4)
ODBIORCY DANYCH
Państwa dane osobowe możemy
przekazywać innym podmiotom zewnętrznym (odbiorcy danych), w szczególności podmiotom
współpracującym ze Spółką przy wykonywaniu umów, realizacji usług oraz
wspierających jej działalność (m.in. bankom, podmiotom świadczącym usługi
księgowe, doradcze, IT, podwykonawcom, dostawcom, producentom), zakładom
ubezpieczeniowym oraz brokerom/agentom ubezpieczeniowym, instytucjom finansowym
oferującym finansowanie pojazdów, podmiotom wchodzącym w skład Grupy Wanicki
(przez które rozumie się podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Panem
Wiesławem Wanickim), jak również organom państwowym lub innym podmiotom
uprawnionym na podstawie przepisów prawa celem wykonania ciążących na Spółce
obowiązków.
5)
OKRES PRZETWARZANIA
Państwa dane osobowe będą
przechowywane i przetwarzanie wyłącznie przez okres, w którym Spółka będzie
mieć ku temu podstawę prawną, m.in.:
(i)
w odniesieniu do celów
przetwarzania określonych w pkt. 3) (i) – przez okres przedawnienia roszczeń;
(ii)
w odniesieniu do celów
przetwarzania określonych w pkt. 3) (ii) – tak długo, dopóki przestanie ciążyć
na Spółce obowiązek prawny oraz przez okres przedawnienia roszczeń, przy czym w
przypadku archiwizowania dokumentacji rozliczeniowej do momentu wygaśnięcia
obowiązku przechowywania dokumentów księgowych wynikających z przepisów;
(iii)
w odniesieniu do celu
przetwarzania wskazanego w pkt. 3) (iii) – (iv) powyżej - przez okresy
realizacji prawnie usprawiedliwionych interesów;
(iv)
w odniesieniu do celu
przetwarzania wskazanego w pkt. 3) (v) powyżej – do czasu cofnięcia zgody na
przetwarzanie.
6)
PAŃSTWA UPRAWNIENIA
Posiadają Państwo prawo
dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia,
ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w
zakresie, w jakim podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes,
prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie
bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie
zgody przed jej cofnięciem (jeżeli podstawą przetwarzania jest udzielona
zgoda).
Posiadają Państwo również prawo
wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych narusza
obowiązujące przepisy.
7)
NIEZBĘDNOŚĆ PRZETWARZANIA
(i)
w przypadku zawierania
umowy lub nawiązywania współpracy bezpośrednio pomiędzy Państwem a Spółką,
podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia i
wykonania umowy, obsługi współpracy oraz korzystania z usług Spółki, w związku
z czym ich nieprzekazanie spowoduje niemożność realizacji przez Spółkę umowy, obowiązków
z nią związanych oraz pozostałych usług;
(ii)
w przypadku gdy nie
zawierają Państwo umowy oraz nie korzystają Państwo bezpośrednio z usług oferowanych
przez Spółkę (występując np. jako pracownik klienta Spółki), podanie danych osobowych
może być Państwa obowiązkiem służbowym oraz wynikać z prawnie uzasadnionego
interesu Spółki;
(iii)
podanie danych osobowych,
które Spółka przetwarza na podstawie zgody jest dobrowolne.
8)
PROFILOWANIE I ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI
Państwa dane nie będą
przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, w
ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać
jakiekolwiek decyzje, miałyby być powodowane inne skutki prawne lub w inny
sposób miałoby to istotnie wpływać na Państwa.